Treenime end vormi aastaringselt.

 

Istuva eluviisiga inimestel tuleb otsida tund 2-3x päevas, et hoida keha toonuses. Kui kehakultuuri harrastajad kaovad soojade ilmade tulles spordiklubidest, siis septembris jõusaali naastes ootab neid oma kehaga raske ja aeganõudev töö, et see jälle trimmi saada.

Kõik trenniinimesed proovivad kooli algusest kuni jõuludeni kõvasti trenni teha kuid paraku pühad ajavad jällegi kogu reziimi.

Pärast pikki söömapidusid tuleb jaanuar, mil uuesti tahetakse liigsetest kilodest lahti saada. Järgneb rügamine jaanuarist aprillini, et soojade ilmadega julgeks riideid vähemaks võtta. Kes on tubli ja järjekindel, saabki hea vormi kätte, aga see ei jää püsima, kui inimene trenni edasi ei tee. Kiirelt on raske vaevaga saavutatud keha jälle kadunud. Ihu muutub lõdvaks ja vedelaks, sest kätte jõuab pikk suvi koos jaanipäeva ja puhkusega ning treeningud jäävad unustuse hõlma.

Võib öelda, et talvised on rasked jõusaali trennid ja suvel toimuvad vähe kergemad välitreeningud. Kergema ja raskema trenni vahe on see, et mõlema puhul töötavad eri lihaskiud.

Talvel võiks rõhk olla raskematel treeningutel ja suvel kergematel. Võiks teha näiteks talviti kolm rasket ja 2 vähemintensiivset treeni nädalas. Suviti jällegi vastupidi, et 2 rasket ja kolm kerget treeningut. Nii on võimalik hoida keha tervena aastaläbi.

Järgides sellist plaani saaksid naised endale hea füüsise ning pingul keha ja mehed kes tahaavad massi ning tugevust sügisel kohe vormi arendama hakata, selle asemel, et lihasmassi tagasisaamisega 3 kuud punnida

Väike puhkus intensiivsest jõusaalitrennist pole halb ega ka mitte keelatud. Kindlalt jõusaalis või rühmatrennides käivad inimesed võiksid siiski iga poole aasta tagant teha paarinädalase pausi, näiteks puhkuste või pühade aegu, ent siiski hoides silma peal, et paus ei veniks liiga pikaks.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga